mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 30 januari 2023

Det har flyttat in en musiker i himlen ...✝💔


Hedda har städat i natt
allt som låg på handfatet 
ligger nu på badrumsmattan
Jag är dock glad att hon la det där
och inte i kattlådan


en sväng till COOP vid röda torget
nu har även dom börjat med 
"billiga kassen"
30 kr för allt detta
de kunde jag ju inte motstå


och Hedda gillade kassen


ärtsoppa o ostmacka 
de är gott det

Lennart var på bandy


och när jag vilat bakade jag en
det var ju så många äpplen i billiga kassen
och jag hade redan frukt
så det var liksom bäst att göra nått



den blev stor och jättegod


MEN när Lennart kom hem hade han köpt
semlor ... jag tog en halv 
men lämnade halva = 1/4
så gott


 
en gryta med 
 ja jag hade ju mer äpplen
som borde användas med det snaraste 


kan säga att den får 4½ av 5 


Kvällens TV började på
Galapagos öarna och dess märkliga djurliv


Fortsatte på Farmen


för att sen vandra vidare i England
på övergivna järnvägar


Vandringen fortsatte sen
med Extrema vandringar 
denna gång i Etiopien
En riktigt bra tv kväll med andra ord 


kl 0.30 i natt fick himlen en musikant
efter flera veckors svår kamp 
fick vår vän HansLennart 
äntligen vila


3 december kom ni hem till oss och hade
en stor påse fisk med 
jag stekte upp fisken 
och vi hade en riktig 
lyxmåltid tillsammans 
+ en massa trevligt prat
du är saknad
HansLennart 


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Duktig städkatt👍😻