mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 19 januari 2023

blev så sugen 🌮



de byggs fast byggställning på vårat hus nu
de är för dom som ska isolera och putsa huset
men hisställningen finns oxå kvar
för balkongbygget


och nu har dom börjat riva på gaveln
på vårat hus 
här är det oxå hisställning 
en jättestor som tar hela gaveln 
i ett svep 
ska bli så spännande att se hur detta blir
ska bli ett mönster på husgaveln



falukorv från ett litet slakteri Siljans chark
mycket god
och till det stuvad vitkål


Lennart är ju snällas i världen
han åkte ut till yarn o garn
på andra sidan staden
för att köpa stickor till mej


hade lite soppa kvar från igår
förstärkte den med riven potatis o morot
gott även idag


nu är jag uppe vid fingrarna
de kan jag inte göra framför TV
måste ha lite lugn och ro för att få till det
vet att de inte är svårt 
MEN min hjärna på kvällskvisten
är ju inte på alerten och kan ju knappt
räkna till 8 utan att de blir fel


tro det eller ej detta ska bli en barntröja
det kan jag virka när jag inte behöver tänka så mycket


kvällens TV
Farmen
(jag såg dock inte så mycket utan jag 
talade med en vän i telefon
var mycket trevligare även om hon 
har det jättetufft med sjuk man)


så var det Mästerkockarna som skulle
fixa tacos 
snacka om jag blev sugen


och så Renes brygga på det
och där lagade dom oxå mat


här fick det bli kaffe och hård ostsmörgås
inte lika tjusigt o gott som det som
serverades i TV rutan
men man får ta de som bjuds



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Knäckebröd med god ost är ju supergott👍Hittade en god ost på extrapris igår så det blir soppa och macka till middag idag👍Kanske lusten faller på att baka lite goa frallor också,ska ändå baka en socker,får fikagäster ikväll👍Spännande med erat hus och jösses så skönt när spektaklet blir klart💪🏾