mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 1 januari 2023

då säger vi adjö till 2022


spontanbesök på förmiddagen
Maxi kom på en fika


liten lunch
Jansson, pastarullar, sill o potatis


så sitter knapparna där dom skall


och en till är klar


dagen TV
den tatuerade änkan
och det roliga var att jag förra veckan sa till Lennart
jag som inte gillar film skulle vilja se
den tatuerade änkan ingen
NU har jag gjort det 
och den var lika bra som jag minns


Grevinnan och betjänten är vill ingen höjdare
men rolig ändå 
även om man vet och kan vad som ska hända


det blev hämtmat från Ceders


många goda röror 





kan tala om att köttet har vi kvar
till i morgon 



mera TV ett program
om Lodjur som räddas från
fångenskap och placeras ut i naturen
igen


Lennart har köpt lite godis till kvällen
på Dollar Stor
dom "gula" som ser ut som 
fjärilspuppor var riktigt goda
nått med cheddarost
stjärnorna blev som moln i munnen 


så blev klockan 24 och det brakade loss
har varit rätt lugnt med smällare
och jag tyckte nog det var 
ett lugnt smällande
som fort tog slut


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tyckte att smällandet gick över relativt fort här också👍Nu börjar vi nytt år med massor av möjligheter ✊️🤗