mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 3 januari 2023

VARDAG


så var det årets första måndag
och stickjunta på ❤-punkten
Nu blev jag dock själv
få Kerstin var utan husnyckel
och inte kunde åka hemifrån


i dag var dagen man skulle registrera sin katt


hem och fixa lite lunch
vi har inte ätit prinskorv på julen
så dom finns kvar


Hedda den lilla marodören
väcker mej när jag sovet bara tre kvart
sen går hon och lägger sej och sover hela eftermiddagen


humus o saltgurka
kan en macka bli godare


kl är 15 och världen försvann




ja men lite libanesiskt igen då 
den som spar han har
och en potatisgratäng 
den var nygjord i alla fall


en lien mus till
syskondjur i Hjärtekatts gänget


får hjälp av Ewa med att göra fina affischer till
utställningen nästa vecka
så då gör jag en en 
Ewa katt som TACK för hjälp
lila så klart


så där NU är Hedda registrerad
hos Jordbruksverket 
det gick till slut 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Skönt att det gick till slut👍