mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 8 januari 2023

jag somnade 😥


när lyckan är lite snö
och Lennart får ta fram 
snöskyffeln


ute på Erikslund o City Gross
rätt tomt får jag säga 
och klockan är snart halv 11


lunch ... en grillad och en ostkorv
ostkorven var ingen höjdare
men den grillade var helt OK
vi delade lika


till apoteket och storhandlade
Kalcium
magnesium
Alvedon
ögondroppar till både mej o katten
de är tur för de är samma


dagens fyndlåda 50 kr = 10 kr/kg


en benfri kotlettrad fylld med
fetaost o dadlar
sen somnade jag och glömde den i ugnen
blev så ledsen att jag inte fick kort på eländet
MEN den gick att rädda


så var Karin klar
medans Lennart var på bandy


har hämtat mej från sorgen över maten
som sagt de gick att rädda
blev riktigt gott med en vanlig gräddsås 
smaksatt med dadlar 


kvällens TV
Stjärnorna på Slottet
och det var Lars Lerin 
som var kvällens stjärna
MYCKET STARKT PROGRAM


 

Inga kommentarer: