mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 14 juni 2023

blodpudding är inte min grej


"gubbarna" som arbetar med
asbest i vårat hus får inte vara höjdrädda
eller rädda för getingar



När dom river bort panelen finns det 
getingbon där bakom
Jag stängde balkongfönstret fort
vill inte ha in ett gäng getingar på balkongen


tror bestämt pilgrimsfalken behöver ringa en städfirma
På torsdag får vi veta 
kön o vikt 
då ska ungarna märkas


jag har packat ner några blommor i kruka


och lite hygienartiklar 
bl.a så skänker jag en kartong
med inkontinensskydd 
då jag fått en annan sort 


vi skulle nämligen hit
till TGVS
"tillsammans gör vi skillnad"

detta är barnhörnan 
vist ser de inbjudande ut


stor och fin lokal 
kändes luftigare på nått sätt
än förra lokalen


hittade en lekstuga på stan


gulligt tycker jag
hade dock inte tid att leka lite


vi skulle ju till LE- golv i Hallstahammar
för att kolla matta till balkongerna
Danne var oss behjälplig
fick matta till båda balkongerna för 
1000 kr 
han skär till och vi  hämtar i morgon


så in på Garn & Yarn och 
Lennart fick välja knappar till koftan


rödbetssallad är i alla fall gott



nu SKÄMMS jag
i går fick jag meddelande att jag hade 
städ o fänsterputts på torsdag
MEN de hade jag inte beställt
utan jag hade städ den 28 juni
ja ja de var ju inte hela världen
vi kunde ändra tiden till på torsdag
men ingen fönsterputs...
frid o fröjd
I natt kom jag på att jag vill
ju ha städat just innan vi 
åker upp till stugan
så jag skriver till Geddeholm
och frågar om jag kan få 
ändra till den 3 juli
och jo de går bra
MEN jag gillar inte att 
hatta och ändra
 


stekt lax pressad potatis citronsås 
och brytbönor
de var gott det


så var den klar


vi är nöjda båda två

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Koftan blev otroligt fin👏Blodpudding är inte gott,testade Coops sockerfria men den var inte heller god....kram

Anonym sa...

Koftan är riktigt snygg. Du stickar så himla fort, där ligger jag i lä! Läser din blogg varje dag, uppskattar alla maträtter. Nu har så mycket kul aktiviteter för er som jag kan tipsa mina närstående-seniorer om, kollo bl a. Tack! Pia