mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 13 juni 2023

har det SNÖAT❓


så är det ju 
ska nått förändras i MITT liv
är det JAG som ska förändra


tidig morgon i vårt hus...
undrar va dom tänker göra
åker upp och ner bara ??


jag vet  i alla fall vad jag ska göra
stick o snack möte
på förmiddagen


nu ser jag vad dom skulle göra
ta bort asbetsplattorna på taket



Letade efter Hedda när jag kom hem
hon fanns inte på någon av sina
vanliga platser



för hon låg i skuggan i min stickkorg


dagens lunch 
hade kunnat bjuda Karl-Alfred


medans potatisen kokade ringde
jag till "blå huset" = veterinären 
för Hedda ska vägas
vi fick komma 
på en gång
Hedda hade gått ner 
från 3800 till 3730 på 4 veckor 
helt PERFEKT
målet är 3500g till jul


när Oxeln blommat klart 
ligger det "snö" rännstenen 


blev lite vila 
kan säga att det blev en LÅNG vila
har nog inte riktigt hämtat mej sen i lördags


Lennart tog en sväng på gården
det grejas på många av våra hus nu


dom gamla plattorna bort och på med nya


och mitt i byggkaoset blommar det


fiskbullar i dillsås 
och potatisen värmd i såsen
barnsligt gott


så var det de sista
och som jag tycker de svåraste på koftan
framkanten 
det får inte bli för många maskor 
inte heller för få maskor
för båda felen gör den bubblig
så vi får se hur många gånger
jag får göra om den❓

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Klok katt som chillar i skuggan😻