mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 7 juni 2023

de var han den där Erikson vi ska tacka för dagen....


om du inte vet klicka och lär 


  hissar nyköpt flagga


även Hedda får flagga till maten idag 


och som tack för maten
la hon en kattspya på de här golvet
ja nu har jag lyckats fixa det
MEN hur tar jag upp plattorna
det kommer ju ner smutts på 
betongen liksom 
UNDER eländet 
ja ja 


Lennart är på Flygmuséet idag


medans jag håller mej hemma
och skiftar mellan balkongerna
och fixar en ensamlunch
med tonfisk o ägg


en kakdeg blev oxå gjord


samma deg tre olika kakor
råsocker
kanel
jordnötter




nu har jag läst/lyssnat klart
böckerna om dom sju systrarna
och den hör sista om 
pappan Pa Salt
har du inte läst tycker jag du ska göra det


när Lennart kom hem 
blev det en ägg o anjovis
för honom


även fåglarna käkar lite 
där serveras det duva skulle jag tro


kvällens mat 
stekt lax 
romsås 
bakad potatis
och brytbönor


efter lite vila blev det 
glass jordgubbar
och rabarberbubbel


lyckades pricka in 
kungens tal i alla fall ....

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Otroligt gulligt med flagga hos Hedda,blev lite rörd😻