mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 16 juni 2023

glass med sandsmak


liten handlingsrunda
med fm fika på hjärtpunkten



och jag passade oxå på att låna en ny bok


när vi satt och fikade plingade Lennarts mobil
och Bennström ringde och ville komma
nu i stället för på eftermiddagen
och de gick ju bra
 vi var ju på väg hem i alla fall
så när vi kom hem var han redan på plats
för att mäta balkongen och vi 
diskuterade hur vi ville ha det hela 
Nu väntar vi bara på priset 


lunchen blev en ostkaka 
står pannkaka på matlistan
men ostkakan var till ½ priset på ICA
så de fick bli den


när jag ligger och lyssnar på en bok
och Lennart är ute på gården och kollar läget
hör Elvira av sej och undrar om vi vill ses 
i lekparken om en stund
TROR JAG DAG
❤❤❤❤❤



just när jag skulle ta kort 
ramlade Emil av gungan
ingen större fara
allt gick bra


för gammelfarfar hade gått 
upp och hämtat saft o glass
Emils glass smakade lite sand
eftersom han hade sant i munnen
efter fallet från gungan












när vi åter var på vår balkong
var det dax för
vätskeersättning till
både matte o katten


TVÅ korvskivor 
hur kan de bli så mycket


hade spenat kvar oxå 
så i dag blev det spenatsoppa
med ägg o korv


mycket vila blir det när de är så här varmt




och mycket glass blir det oxå 


jag pillar på med den lilla grå koftan
inte går det fort inte 
men bäbisen kommer inte
förrän i mitten av september
och jag stickar inte minsta
storleken heller



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Så ljuvligt att få en stund med småfolket ❤️