mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 8 juni 2023

Liten blir stor


frukosten avklarad i fågelboet
bara lite städning kvar
(den brukar vinden klar av)


 nu tar jag den sista buken
eller rättare sagt Lennart öppnade den ju igår
till sin macka och idag tar jag och fixar
några Jansson på fisken som är kvar


de är otroligt mycket fisk med mycket smak
i den norska julfisken 


tre blev det
en till lunch och två till frysen


när vi handlade sist på Citygross
fick vi ett salladshuvud som var 
RUTTET
fint utanpå en ruttet inuti

Lennart var ut till Citygross i dag
och vi fick tillbaka pengarna + lika mycket till
i en färskvarugaranti 


när han ändå var i den änden av staden
var han in till Lotta på 
Garn & Yarn 
den sticka han köpte sist hade en liten grad
i toppen på ena stickan
inte mycket 
men tillräckligt för att fastna i garnet
de var bara att byta 


när han kom hem från sin utflykt
blev det lunch
Jansson som sagt


 så var det dax för middagsvila


vi har lånat en dokumentförstörare
av en granne 
så nu ska de strimlas gamla papper


på kvällen for Lennart och Antti till
Tidö slott där det var motorträff


jag stickar vidare på Lennarts tröja


när han kom hem blev det 
korv i ugn med potatisstomp 


när man slutar förskolan och ska börja förskoleklass
är det utspring som på studenten 
en milstolpe i livet även detta 
TYRA vår lilla hoppetossa


i dag för 15 år sen blev jag gammelmormor
till Dexter


det ska böjas i tid de som krokigt ska bli
heter det vist


och i dag fyller han MOPPE

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Mysigt det där med utspring,en ny grej och jag fick ju vara med på Mollys förra veckan,riktigt kul👍❤️