mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 23 juni 2023

Där slog Sjögren till med full kraft.... länge sen



fixade till en kaka till 
som ska med i morgon 
när vi ska till Kottorp
och fira midsommar


helt slut efter att bakat en liten kaka
känns FEL


fiskbullar till lunch


fortfarande helt fel
och nu känner jag vad felet är
SJÖGREN 
har slagit till
ömmar i hela kroppen
och är helt slut


tar mej samman och vi åker till 
bästa Tant Elsa som fyller 102 på söndag
hade med kaka o saft


hem och vila kroppen skriker





hittade en dylik påse på "rea" för 15 kr
tänkte de kan ju bli bra


och det blev det så himla god
mandelpotatis och västerbottensost
jag kan tänka mej köpa den till ordinarie pris
nästa gång.... så god var den
Lennart fixade kassler och grönt till




jag bara satt på stolen


och sen la jag mej tillsammans med Hedda


tills det var dax för lite TV

Lennart har plockat undan allt på balkongerna
för målaren skulle ju komma idag
INTE KOM HAN INTE
nu är stolarna ute igen 
få se nästa vecka då


här kan du läsa om 
  Sjögrens syndrom

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Jäkla Sjögren,blir så ledsen för din skull.Gör bara sånt du vill idag,kramar försiktigt om dig❤️

Anonym sa...

Den där Sjögren är inte att leka med. Vila och krama Hedda. Lennart kanske också kan få en försiktig kram.