mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 17 juni 2023

en utmaning


brandkåren provar stegen
eller va dom gör
inget brinner
inget tar dom ner
bara provar stegen


då kom offerten från Bennström
rullgardiner av fabrikat Luxaflex 
modell L-10 med screenväv 
manövrering sker med kulkedja
pris 9126:-
montering 1950:-
med rabatter o rutavdrag
8732:-

hinner dock inte få dom uppsatta
medans vi är hemma 
men vad gör de om 4 veckor
kommer dom  och fixar
ber grannarna släppa in dom


Lite frisering av katt


sakta går det framåt
eller ska man säga uppåt


röda skyltar är alltid bra
det stod visserligen inte gyros
på matlistan i dag utan kyckling
men kycklingen får vänta


gyros serverad med potatis i ugn o grönt
tycker den här gyrosen är magiskt god


lunch även hos "mina" fåglar


och så lite sova på maten



fick tidningen Senioren
och man kan ju undra vem som köper
en sådan hatt för 1000;-
väska 4500:-
eller en kjol 16 000:-
är du sugen på en kjol 
kan jag gör den för 10 000:-
inga problem
fniss fniss


gjorde en  "salladsbas"


i kväll blandad med gyrosen som blev kvar
toppad med jordnötter och 
"morfar Elow sås"

få se vad de blir av den i morogn


och så lite mer vila
Det är ju varmt så vi ligger
inte under täcket i dag
men ack så nära varandra ändå


 bibblan här i stan har en 
läsutmaning för vuxna
den antar jag



men ska läsa böcker med olika 
inriktningar
* Sommarmord
* Litterära pristagare
* Romantik & Feelgood
* Platsar
* Nytt o Gammalt

under varje rubrik finns sen
olika alternativ
t.ex under PLATSER
där är alternativen följande

* läs en ukrainsk författare
* läs en roman som handlar om en resa
* läs en bok som utspelar sej i Norden
* läs om en plats du gärna vill besöka
* läs något som utspelar sig i Asien

du ska läsa minst en bok under varje rubrik

jag har försökt komma på vad jag vill läsa
jag har redan hunnit med några titlar

jag kommer inte att vara boklös 
helt klart
     


har beställt biljetter
i kväll ... nått att se fram emot
i mörka hösten


så blev det kväll även denna dag

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Den som läser är aldrig ensam👍