mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 6 november 2023

ÄNTLIGEN


ute regnar det och är GRÅTT
vi måste hitta på nått


så det fick bli mandelkubb


och kex


något mörka men helt OK


på tv är det 
ishockey 


kåldolme till lunch


jag vilade Lennart kollade 
TV pucken


när jag vaknade blev det kaffe 
o nybakt kubb
var lite dåligt med bittermandelsmaken
men HELT OK


och så mer hockey 


kyckling o ris med cyrrymajo


Hedda tröttnade på hockeyn 
de har jag gjort för länge sen men 
då kan man ju sticka 
om inte fröken ligger i knät förstås 


kvällens TV
ett program om rehabilitering av övergivna
elefantbäbisar


och så till sist programmet jag väntat på 
SÅ BRA
och intressant
äntligen ett vettigt program
som ger nått

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Det gäller att hitta på bra saker i gråvädret,lite avis på alla som handarbetar👍