mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 14 november 2023

en liten måndag i lagom fart


börjar veckan som alltid
stickjunta på ❤- punkten


Lennart bjöd på lunch i dag
ute på ICANDER ...
kryddstaka (vilket skämt) biffar
med ugnsrostad potatis
och gurkyoghurt


blev ju så klart mat över
så kaffe o kladdkaka på det


jag sov i bilen när till Stallarholmen


hälsade ju på grabbarna där
Linus har ju fyllt år liksom


*1kg gott o blandat
*morfar Elows tandborstmugg
*en liten jägarfigur han fått 
av Estell i Mellansjö när han var 7-8 år
  *en varg köpt på loppis av Ingrid i Tärnaby
*en overall som Mamma Annaeva
hade när hon hade "prao" o skolan
*1 kg rak falukorv
*och en gokaka till kaffet


de bästa var nog ändå overallen ⁉


och när mormor kommer finns det
ALLTIG nått som ska lagas
den här gången var det
bara Robins byxor som 
skulle följa med hem till
symaskinen 


sov även på vägen hem


resterna från lunchen i dag blev till middag
förstärkt med några köttbullar


den här boken hade kommit på bibblan
 jag hade beställ den
Läste den i kväll och bestämde mej
DEN SKA JAG HA PÅ SAGOSTUNDEN
och barnen ska få ta med sej sina 
nallar o gosedjur


kvällens TV


så var första ärmen klar


så lägger jag mej och läser klart min bok


och nog var de kaos i den boken
många skratt blev det

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Bra ide till sagostunden 🤗