mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 10 november 2023

Julkort på G


när man får oväntad post
ingen avsändare


tack Stina
en så vacker julstjärna
garn o mönster
bara att sätta igång
MEN jag väntar nog ett tag ändå


nu ligger 4 falska lövbiffar i frysen
och en "köttfärssås" till moussakan
puttrar på spisen

en liten fläskpannkaka
har oxå sett dagens ljus


hade ju fläsk kvar sen i går


så var det dax för lite 
diamantmålning på ❤- punkten


vi var inte så många idag
tror vi bar bara 6 men det 
ösregnade så folk ville väll inte gå ut


så har den gamla hederliga 
tavlan i porten bytts ut
till nått modernt 
vi får se hur de kommer att funka


vi hade mer fläsk 
så i dag blev det 
blodpudding med vit sås o fläsk

hade ju gjort en béchamelsås till moussakan
och innan jag hade i ost o äggula
tog vi lite till blodpuddingen


så var även moussakan klar
blir mat många gånger
Det var ju så att när jag köpte
billiga grönsakslådan förra gången
var det aubergin i den
och jag är så dålig på att 
använde just den grönsaken
vet liksom inte riktigt vad jag ska 
hitta på mer en moussaka
och de är ju inte illa 
så då får det bli det


utbytesgarnet blir nog perfekt
så här på dator o mobil 
ser men ingen skillnad
(gamla garnet vid pilen)
men i dagsljus ser jag en liten
skillnad MEN om jag 
stickar muddarna med de 
här garnet kommer de inte
att märkas
HURRA


kvällens TV
killen som byggde ditt hus i skogen
på fjället och som bar upp allt material
och så ett naturprogram o Arktis 


i dag har jag varit så där sjukt trött 
som jag kan bli ibland
de är så jobbigt


 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Diamantmålning verkar vara väldigt populärt nu,fint blir det

Anonym sa...

Ja så är det MEN som alltid man kan ju inte ha huset fullt med sånna tavlor ... var ju likadant på 80 talet med målade korgar 😹🤣// Måd