mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 16 november 2023

julen smyger sej på 🎄


känner av Covid vaccinet
armen är öm och tung


en sväng till City Gross 
dom hade ingen pölsa ???
men en massa annat 


Lennart for ner till optikern
och jag la på en RÖD o GRÖN duk på 
balkongbordet (julen smyger sej på)
men jag MÅSTE stryka den


lättlunch för mej på hjärtpunkten


innan Håkan tog vid med bokprat
och högläsning
det var bara
 jag, Seja (närmsta grannfrun) och 
Kjell/ Norrland som lyssnade
jo Lennart kom efter ett tag


hämtade ut boken jag beställt på bibblan
om killen som bar upp allt
byggmaterial själv när han skulle
bygga ett litet hus på fjället


Lennart hade fått sina glasögon fixade
han kunde ju inte gå med dom
Det visade sej att dom satt fel
optikern fixade till och nu går det 
mycket bättre
han kunde t.o.m gå i trappan 
hos optikern


tog en sväng hit
och köpte ägg o PÖLSA
de är så bra för Anders på ICA tar
sina ägg (som nu är mina) från 
SÅ GODA nästan dom hemägg

ett sms från Sängfabriken
nu är det nära 



lite sen middagsvila blev ju
rent av eftermiddagsvila
Hedda värmer mina fötter som vanligt


lapskojs till middag


Lennart träffade skrubbdörren med lilltån
i morse INTE SKÖNT alls 



Hedda sov sej igenom TV kvällen
och min arm är trött o öm 
och vill inte riktigt sticka 


god natt alla 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Stackars Lennart,det gör ju såå ont.Har ju inte tagit influensasprutan,bara covid men jag måste planera sprutan för jag brukar få lite miniinfluensa några dagar,det får bli nästa vecka✊️Lotta ska ta båda sina idag och vi får inte bli krassliga båda två för då blir det knasigt😘