mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 28 november 2023

En timme Två killar ❤

dagen började med besök
av våra städare från
9.20 skulle dom komma
och 9,20 kom dom
som alltid punktliga


Dammar alla fria ytor


skåpluckorna i köket torkas av

och Hedda kollar på avstånd
va gör han?....


så dammsuga


sen torka moppa


in under bordet 
och skura lite extra där jag suttit
och paltat
han påstod att det var sås på golvet
kan de vara möjligt 🤣😉⁉


förstår inte hur dom lyckas få spisen så 
blank o fin
och t.o.m knivmagneten nyskurad
en timme två killar 
och lägenheten skiner




 typ risotto med kyckling o parmesan
till lunch





skulle handlat i går
men det blev idag
och jag tror de var bra
för det var folktomt på
city gross


fick med oss hem en hel del
bara sambal oelek och ströbröd blev kvar på affären


en låda från frysen
köttfärs svamp o kålröra


hittade en påse med ofärdiga grejer
fixade ansikten
och så ska det till händer o fötter


Kvällens TV
 Allt för Sverige var i Sapmi
dom fick Souvas o rentunga
kaffe o kaffeost ....
snacka om jag blev avis


men kolla detta
15 år sen i röda stugan på gården
terminsavslutning på keramiken


 

Inga kommentarer: