mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 8 november 2023

det blev fel men sen blev det rätt


dagen började med en tur till
Citypraktiken och påfyllning
av diverse medikamenter
i flytande form


B12 inga problem MEN sen kom 
problemet
jag skulle få den årliga dosen av
Zelodronsyra
(en medicin jag får en gång om 
året mot benskörhet) 
 DOM HITTADE INGEN ÅDER
ATT SÄTT DEN I 
ett av dom försök som verkade lovande
där sprack kärlet och droppet hamnade 
i armen inte i ådern
efter en timme och två sköterskor
satt nålen ändå på plats
och jag fick sitta 
blick still


och så tog det 20 min så var jag klar


Lennart var ute och frös under tiden
jag fick lov att ringa och tala om hur eländet 
det blev ... tog ju 1 timme längre än väntat


stuvade makaroner i går
makaronpudding i dag


funderar på att fixa Loppis
till våren här hemma


gårds/kvartersloppis 
har fått klartecken från styrelsen 
MEN det blir som sagt inte förrän 
TILL VÅREN


Hedda ligger och värmer men 
frusen Matte
känns som jag har influensa
MEN jag vet de är 
zelodronsyran
de blir bättre i morgon


hon är så söt


tror inte hon gillar min 
handarbetslampa
som lyser rakt i hennes ögon


Heddas barnbarns barn



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Bästaste Heddakatten ❤️Loppis är kul👍Hoppas att du mår bättre idag ✊️