mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 20 november 2023

mysteriet med pinnen löst och internationella mansdagen


första rimfrosten
inte mycket 


men den finns där...


och så den där pinnen med hål i......


HUM HUM
vad gör Lennart med den
stoppar in i springan uppe i taket på balkongen⁉


så var de ÄNTLIGEN dags för
älggrytan 
Tack Bigge i Mittibäcken för köttet
ligger två lådor i frysen 
till senare tillfälle oxå
än en gång TACK


packar så kaffekorgen och far till
Tillberga och Tant Elsa


hon fick en virkad sjal för hon 
tycker det är lite kallt o dragit
Hon blev jätteglad för den
tyckte den var så vacker
och lyste upp 
novembermörkret


vi pratade drack kaffe
skrattade drack lite mer kaffe
och delade gamla minnen


och så pinnen igen då....


de var så här de skulle bli
en upphängning för stjärnan
utan att göra åverkan på
balkongen 


falsk lövbiff o stekt potatis
och så den goda Cafe de Paris såsen
från blå band 


Historiska Sverige på TV
en sväng till Anundshög
ligger så nära att jag nästan kan se det
från sovrumsfönstret 


så har jag börjat med de nya garnet
på den gamla sticknigne 
hade hoppats få den klar i kväll
men så blev inte fallet
men i morgon


internationella mansdagen
  
firas årligen den  19 novembersedan 1999. 
Dagen avser att fokusera på mäns hälsa, 
uppmärksamma mäns bidrag till samhället, 
förbättrade relationer samt 
lyfta fram positiva manliga förebilder.
 
Tänk om alla men var som min man
då skulle världen se helt annorlunda ut
💗💗


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Mycket smart pinne👍Jodu,en Lennart vore fint att ha❤️