mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 11 november 2023

Helt galet +Jon Henrik + Hissproblem de lux


men snälla nån 
ska vi hitta till tvättstugan ❓


de gjorde vi 


och jag hittade en bok i bokhyllan
där nere oxå 


tvätten var snart avklarad i dag
sen var det ICA
och hämta den beställda korven 
160:- för fyra kilo GOD KORV
de säger man inte nej till


Moussakan jag fixade i går 
blev ju så god 


i går ringde Kicki från 
city praktiken, hon hade fått
min "kissraport" och berättade
att jag skulle beställa tid
för gynundersökning hos 
kvinnoläkarna 
innan jag kommer till gyn
för inkontinensutredning 

HELT GALET 

gyn vill att man gjort en gyn undersökning
 innan men kommer till dom ⁉
ja ja jag ska ju på inkontinensutredning
på gyn visserligen .... ja ja nu är det så

så jag ringde Kvinnoläkarna och fick tid 7 dec
och i dag kom lappen från gyn att dom fått remissen
och att inom 90 dagar är det dax


gröt på grynblandning o äpple
blev det till kvällen


på kvällen var det ÄNTLIGEN dag att "träffa"
den här fina killen


vi trodde först att vi skulle till konserthuset
men det var till kongressen 
i stort sätt samma hus i alla fall
ja ja Jag hade ju Carl Oskar med mej
så jag behövde åka hiss
Då fick man lov att bli hjälpt
av en "hissvärd"
hissen var liksom inlåst
en kvinna öppnade och sa 
att det är någon på rätt våning som 
trycker upp oss
INGET HÄNDE
så vi tryckte själva 
MEN de var fel så vi åkte ner igen
och vi var ju som sagt inlåsta
MEN som tur var kom det en kvinna till
som skulle åka hiss 
och nu gick det bättre 
då var det en kille på våning 2 som 
tryckte upp oss och släppte in oss


så kom nästa problem
VAR är garderoben❓
jo på våning 1 och nu var vi på våning 2
efter mycket frågande och fixande 
tog en värdinna hand om våra kläder
hon gick ner till garderoben med kläderna
Vilket resulterade i att vi slapp betala
dom 30 kr plagget som skulle kosta 
alltid något


så var det att ta sej till platsen
TRAPPOR i massor
men det var låga steg så de gick bra


så kom han då 
JON HENRIK 







Hannah fixade kort med idolen
och berättade för honom att hon träffat
honom tidigare När hon hade 
butik o fotogalleri i Vilhelmina
och han var i butiken


så skulle vi ju ta oss ner 
samma visa ... vi blir insläppta i hissen
men inget händer
till slut gick vi ur hissen 
och så småningom fick vi hjälp
en värdinna följde med ner vill vån 2
så vi fick våra kläder
och sen blev det ju en sväng till i hissen
och nu gick det bättre



 en jättemacka med kaviar o potatis
och lite majo på toppen fick avsluta kvällen
tillsammans med en kopp 
"blåa bär"


HIPPELIGRATTISHURRA
Linus på din födelsedag
vi ses på måndag

 

1 kommentar:

Ann-Sofie Klint sa...

Hej! Trevligt att läsa, fina bilder och en jättefin på Jon Henrik. Vilken superpublik det var också som var med på noterna🤩Vår hissfärd gick bra. Men inne i lokalen tre stolar från oss i trappen kom en äldre man och spydde, men det gick bra sedan för honom först trodde vi att han rasade ihop. Det var ingen angenäm doft men de kom och sprutade på något väldoftande efter ett tag. Hej då😍Hälsningar Ann-Sofie Klint