mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 19 oktober 2018

Baka Baka Liten Kaka, Vem Ska Kakan Smaka...

 Älskar att baka o laga mat
men de visste du förstås

 i dag blev det detta 
en ny bekantskap
men jag tog krm i stället för tsk 
med bittermandelolja 

 blev ju bra de där

 tar några kakor/bullar
och åker ner på 3:an
Gunilla är förkyld så lite 
krya på dej kaffe till henne
jag stannar inte dom får fika själva
jag är lite skraj för förkylning
inget jag liksom försöker få

Efter gastric bypass , en del människor inte längre kan tolerera socker .
 Vad som händer är att söt mat dumpar in i tunntarmen för snabbt , 
där det absorberas snabbt in i systemet , 
och ett frigörande insulin obalans . 
Symtom på dumpning syndrom inkluderar 
illamående, kräkningar , diarré , buksmärtor och kramper , 
snabba hjärtslag, kraftig svettning, skakningar och extrem trötthet . 
Medan dumpning syndrom är inte farlig , 
det är mycket obehagligt.
 Socker är det mest troliga mat att orsaka dumpning syndrom , 
men även andra livsmedel kan orsaka problem också, 
bland annat livsmedel som innehåller 
mycket kolhydrater och fett . 

just detta hände i dag
när jag ätet TVÅ bitar kaka
jag erkänner de var superdumt
men den var ju så god

 och ute händer det saker
i dag kommer det lass på lass
med grovt grus

har kokat GRÖNA ärtorna
dom som jag la i blöt i går
det är nog det godaste som finns

 kvällen blev en underbar kväll
med Två biskopar i Domkyrkan
Biskop Mikael berättade om Johannes Rudbeckius

Mycket intressant och Biskop Mikael 
är ju en så underbar berättare
helt magisk 

när vi kom hem blev det lite nattamat
hade kycklingrullar kvar från i går
helt perfekt

den här bilden hittade jag på nätet
i en pysseltråd
det är grankottar på en träpinne
Klistra på kottarna med limpistol
börja från toppen
Så himla snyggt

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Rackarns kakor som inte talar om att EN räcker😘😘😘kram

Berith sa...

De såg väldigt goda ut kakorna 🙂