mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 23 oktober 2018

bättre för stora än för små....

 det händer saker på parkeringsbygget

 jag tog en promenad och hamnade här
konstigt va?? fniss fniss
Berit kom när hon varit hos tandhygienisten

 hem och fixa lunch 
gröna ärtor är en av mina favoriter
här med lite korvpytt

 efter middagsluren blev det en sväng till Skultuna
Världen är upp och ner
eller är det bara vädret
i alla händelser så blommar 
Rododendron 


vi åkte hit för att köpa en 
brödkniv till soppköket
och nu är det gjort

 och en fika förståss
jag tog te
men de bar ingen höjdare
blev TORR i munnen av det
konstigt värre 

 Far o son

  en fototapet inne på fiket
och bästa svärfar är med

 såg några svanar o tofsvipor vi Frösvisjön
ett måste att stanna där när man åker förbi

 hade förberett en pastagratäng
bara att stoppa i ugnen när vi kom  hem

 det blev en dag med rester
men det kan ju vara riktigt gott
och det blev ju annorlunda rätt än i går
då var det pasta o sås i dag blev det 
pudding som de hette förr

små vantar som blir för stora
men då blir dom nog bra till vårvintern
får sticka ett par mindre när dom här är klara