mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 27 oktober 2018

Cowboysoppa utan cow

 När månen vandrar på fästet blå
och tittar in genom rutan,,,,

I vår familj är det lite tvärt om

 jag sitter på en stol och Lennart går runt och kollar
tror han köper skor

jag tog en kaffe 
och Lennart testade den här
IKEAs "julmust"
helt OK sa han

 Dagens lunch 

 jag tog kyckling med jordnötssås
som synes
fick med en låda hem så Lennart har lunch i morgon 

 jo han köpte skor
och jag köpte ljus

Nu ska det bli 7 liter soppa

Grunden är den här soppan
från Bjurhovdaskolan

Cowboysoppa

( 4 port.)
160 g Köttfärs
1 st Hackad lök
200 g Skalad potatis
1/2 påse taco kryddmix
1 klyfta krossad vitlök
6 dl vatten
1 tärning köttbuljong
Flytande margarin
1/2 dl grädde
1 1/2 dll mjölk
svartpeppar
salt
2-3 msk tomatpuré
Fräs nötfärs,lök och vitlök
Tillsätt buljong, tärnad potatis, tomatpuré och kryddor. Låt koka 10-15 min.
Tillsätt grädde, mjölk och bönor. Låt allt bli varmt.
Smaksätt med salt, peppar och ev. tabasco.

 men jag har gjort den utan Cowboy (köttfärs)
och tagit linser i stället

Så nu finns det soppa till söndagens soppkök

 själva åt vi kasslergratäng

gick bra de oxå 

 
Lennart for på lokal
Västerås Officersmäss

och jag funderade på vilka 
handarbeten jag ska ta med i morgon
får bli FYRA
sjal
torgvantar
sockor
virkat luciatåg 


2 kommentarer:

Ellinor sa...

Hoppas på ett mysigt stickdygn👍😍

Berith sa...

Hoppas du får en riktigt härlig vistelse ☺