mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 18 oktober 2018

Ensam hemma.... så skönt

 en gryta från Kenya...
Mchuzi ye kondoo na mamboga


 TUSEN tack Rose-Marie
                                                                  på Café Bakpasset
                                                                          för köttet

 tog fram den här gamla godingen



jag kan inte säga att jag tycker lamm är gott
hoppas dom gillar det på soppköket på söndag

 det händer nått ...

 kyckling med överrock till lunch
Enchilada

 fixade lite i köksbokhyllan

Lennart kom hem med dessa 
underbara Ingrid Marie

 så det blev äppelgröt

och ungsäpplen

 Lennart for till Intiman i kväll
 Whitfield &Barrence Wentus Blues Band.






 jag gossade i stickfåtöljen 

blev Arga Snickaren 
och Olle Sarri o David Batra 
som båda söker sina urspung
i  olika värdsdelar 
och så avslutade jag med vårt eget ursprung
 men hjälp av DNA

ALLA har sitt ursprung i Centralafrika

och kolla här 
GRÖNA ärtor ligger i blöt 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Gillar lamm men gillar Ingrid Marie ännu mer👍