mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 9 oktober 2018

så himla arg och ledsen ...men det blev bra

nu har jag försökt FLERA gånger
både i lördags, söndags och i dag
med FLERA kort

i söndags provade vi med att gå in på 
resecentrum men då det inte längre är Swebus
har dom inget kontor i stan.

Lennart har ringt nu på morgonen
och inget hjälper
vi ska försöka senare på dagen 
eller gå in på deras platskontor
I ENKÖPING eller var de ESKILSTUNA
skit samma vi bor i Västerås

 Vi ska ju till Stockholm på lördag
och fira Annaeva

 Tänk i dag blev det köttbullsmacka á 10;- till frukost
och några timmar stickande o pratande med Kerstin
så himla trevligt med våra stickjuntor
Nu ser vi fram emot 
STICKHELGEN på FINNÅKER

Lennart var ute med kameran












när jag kom hem från Hjärtpunkten
provade jag igen att beställa bussbiljett
provar både på datorn o mobilen
samma resultat

har sänt ett PM på FB
få se vad de ger

Men jag ringer igen 
och nu säger människan att det går att beställa biljett
och sen betala på bussen
men nu finns det inga platser kvar på nattbussen
jag ger upp
Inga tåg går och inga andra bussbolag
det är fint med kollektivtrafiken
 Jag blir så LEDSEN o UPPRÖRD
att jag får ont i magen
Lunchen blev fiskbullar
vi gillar de
lättätet o lättlagat
när man är arg på bussbolaget

Lennart ringer till Annaeva
och dom bestämmer att vi tar bilen till dom
och sen åker vi pendeln in till stan
ja ja de går ju det oxå
men tanken var inte den

så kommer svaret från FlixBus

Hej Måd. Jag beklagar verkligen att det uppstått problem i bokningen och du inte kunde genomföra den trots flera försök 😞 ibland efter 1 misslyckat försök så kan man behöva tömma cache-minnet, ta bort cookies och FlixBus-historik. När jag går in på hemsidan finns det fortfarande platser på de avgångarna. Jag ber dig prova att boka från en annan enhet eller som jag nämnde ovan, ta bort cookies, cache-minne och historik och försöka igen. Vi har rapporterat detta till IT så att de kan kolla på problemet och se varför det inte fungerar 😞 Hoppas det funkar snart och att du kan gå igenom med bokningen. Mvh, Bina från FlixBus

ja ha, nu finns det helt plötsligt platser på nattbussen....
ja ja skit samma vi tar inte bussen i alla fall

 det är rätt tomt i vårat kylskåp o frys
men lite mat kunde jag ändå fixa
hittade 4 falaflar som fick bli till 
pastasås tillsammans med ½ lök
en liten burk tomatsås och några ärtor

när jag gick på lekis i början på 50 talet
fick vi koka äppelmos
som vi sen fick på hård macka 
och jag tycket fortfarande att det är
lika gott som tårta 
(nu ljuger jag för jag gillar inte tårta
men äppelmosmacka gillar jag)

i detta underbara hus gick jag på lekis
1952-1953
Fridnäs 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Ska det vara såå svårt att köpa biljetter😡Äppelmos på macka låter riktigt obehagligt👎😂kram