mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 12 oktober 2018

jag älskar RULLTÅRTA

 även en morgon i stan kan vara vacker

 och där kom SOLEN

 var till Rose-Marie på Bakpasset och fick
bröd till Soppköket
helt underbart med folk som ställer upp
för våra gäster

 tog en en tur i naturen

 skulle vilja göra lite slånbärssaft

 i dag var det rätter som skulle upp
nu väntar vi på elkablar

 dagens lunch 
köttbullar och potatis o morötter i ugn


 har fixat en rulltårta och tagit upp bullar från frysen

 det blev godkänt

jag tycker bäst om rulltårta med äppelmos
kan vara att jag fick så i barndomen

Vispa 3 ägg och 1½ dl socker LÄNGE
1½ dl vetemjöl +½ dl potatismjlö + 1 tsk bakpulver, 
blanda i separat bunke
blanda ner mjölblandningen i äggsmeten

klä ett bläck som är 20x30 cm med bakplåtspapper
häll nu smeten i bläcket
grädda i 6-8 min i 225°

Mormor Linas o Mamma Hjördis recept

 solen har varit uppe hela dagen
och nu är det dax för solen att lägga sej

undrar hur gammalt de här lilla kuvertet är?

1 kommentar:

Anonym sa...

Rulltårta med äpplemos - det gjorde min mamma också (nostalgi)!

Marie i Skara