mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 13 oktober 2018

BESVIKEN på en korv

 mysmorgon Huset är tyst
ingen borrar eller knackar
bara jag och kaffekoppen vaken
hör en bäbis ...
tror dom fått tillökning i F ingången
men det ljudet stör mej inte

 Men vilken dimma höll i sej hela förmiddagen

 köpte en "värmlandskorv" i går ... den ser märklig ut
för att vara en sådan

så här tycker jag den skulle sett ut!

 blev BESVIKEN det var INTE en
Värmlandskorv i mitt tycke
men moset blev gott
och senapen var bra
Jonnys grova

i går la jag ut en efterlysning om plastburkar med lock
att ha till matlådor på Soppköket
oj va lådor folk har 
den här kassen hämtade på på tornsvalegatan 

och dom här fick vi levererade till dörren
Tack snälla 
det kommer våra gäster att ha mycket glädje av
en låda mat med "hem" är ju aldrig fel

 det händer saker om än litet
i dag är det högar 
vet inte om dom ska bort
eller ut
huvudsaken "gubbarna" vet 
som jobbar där

 veckans blommor
då vackra
från

 jag vet det var torsdag i går

en lugn kväll
gillar Lidls skruvar 

3 kommentarer:

Berith sa...

Det är roligt att läsa dina inlägg. Jag hade också en blogg en gång i tiden ☺

Dennis sa...

Kul att följa =)

Ellinor sa...

Människor är hjälpsamma.Önskar dig/er en riktigt trevlig lördagskväll❤️❤️👍👍