mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 30 oktober 2018

en underbar "skitdag"

 kommer in i rummet och det doftar vanilj
då vet man att blomman slagit ut
det är NIO blommor i den klasen
men den sitter ju så "illa" till 
så man ser den inte om man inte går ända fram och kollar

 ska nog kunna få till nått av detta

så fick min mage för sej 
att jag skulle sitta på Toa i flera timmar
ja ja nu är systemet rensat

 så tog vi oss en tur ut på landet

 här är en som tycker att det är faktiskt matdax så de så

 de var det här 
med ett liv efter jul
om man är gris
Mycket mat blir det i alla fall

 varför bära tunga lådor o kassar när det finns 
4 hjuling

 Julen är räddad
nu ska jag "bara" rimma den
får höra med någon sakkunnig
Amir t.ex 
tur man har folk som kan i bekantskapskretsen 

 37kg otroligt fint kött
från en Nasse som haft det bra 
ända in i döden

så fick jag även 2 IKEA kassar ben
ska bli till goda soppar till soppköket
det tackar vi EXTRA för

 det stora vackra äppelträdet 
har gått samma väg som grisen

  på vägen hem tog vi svängen förbi 
Skultuna och köpte en kniv till
kändes som vi behöver det 

hade en skiva kassler 
den fick bli till sås 
tillsammans med en liten burk krossade tomater
och lite lök

kvällen framför TV

1 kommentar:

Ellinor sa...

Dessa magar,dom gör som du vill🙈Härligt med kött från glada djur,smakar extre bra!Ha en bra dag❤️