mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 7 oktober 2018

Trött men glad

Dagen började med att jag fixar soppa 
och Lennart går fotopromenad 
om den lite längre ner i blobben

MOROTSOPPA
 2,5 kg morötter, 
2 stora purjo, 
2tsk chileflake
5cm ingefära, 
3 liter vatten, 
3buljontärning, 
½ pressad citron, 
1-2 tsk honung 

 1. Riv morötterna i matberedare, strimla purjolök.

 2. Fräs chili och ingefära med morötter och purjolök utan att få färg. 
Tillsätt buljong och vatten, 
låt sjuda 5-10 minuter eller tills morötterna är mjuka.

 3. Mixa till en skummig soppa med stavmixer 
. Späd med mer vatten om konsistensen känns för tjock för din smak. 
Smaka av med pressad citron, honung och salt.

ja de var ju inte så mycket göra 
MEN min kropp blev helt slut
så jag vilar nån timme eller två

som sagt Lennart har varit på 
FOTOPROMENAD 
med studio 021
























 på eftermiddagen blev det KALAS i Tillberga

 ANTON fyller 22 i veckan

 men detta var festens medelpunkt
Bästa lilla Thyra




 någon ville ligga i knät 
jo då det fick han så gärna


 så var det dax för lite mat 
Lennart fick uppstekt pannkaka o hjotronsylt
och en liten skvätt soppa
jag tog bara soppa

 undrar om det är ett UFO som tänker landa

istället för kvällsmacka
äggröra o makrill
tomat o majs
GOTT

Då jag tillhör dom Damer som inte kan hålla tätt.
I onsdags skrev  till Siv på 1177 
distriktssköterskan på Citypraktiken
 mina trosskydd var slut
på fredag kom en laddning med posten
levererade till dörren
GRATIS
har jag sagt det förtur 
vi har det BRA här i gamla Svedala
tack för att vi betalar skatt 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Tänk vad fantastiskt bra vi har det med hjälpmedel👏Fina bilder,ha en underbar soppköksdag😍Tror att det är många som blir lyckliga av att träffa er igen👍Kram till er