mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 24 oktober 2018

jag ÄLSKAR äppelmos (hemkokt ska de vara)

 Vi köper inte kläder så ofta i det här huset
Lennart hittade den här i lådan idag
undrar hur gammal den är
någon som vet??

 i natt har det regnat
så nu måste dom pumpa ut vattnet 
innan dom kan fortsätta i gropen

 dax för tvättstugan

kaffe, köttfärspiroger,äpple 
och juleskum

 så var det klart i tvättstugan 
tänk två timmar och allt är klart
så himla skönt
fyllde på korvpytten från i går
med lök o en kasslerskiva som jag hittade i frysen

nu ska jag fixa lite mos




 jag delar bara äpplena
kokar hela alltet

 bara med en liten skvätt vatten i botten
så det inte bränner fast

 så tar jag fram min 
"passergrej"

sen rör jag i sockret

 
stuvade makaroner och köttbullar
på köttfärs från glada kossor i Oltokken 

 blev lite för stora

nu blir det ett par mindre...

Lennart var på bandypremiären 
VSK vann mot Vänersborg
8-3

Inga kommentarer: