mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 31 oktober 2018

jag är LYCKLIG och RIK...


jag älskar palt 
men jag håller inte med Mikael om att fläsket måste vara på utsidan
jag vill nog ha både i och utanför
annars är receptet bra
😂

 i dag har min plats varit vid diskbänken

kotletter och filé 
mot frysen
Lennart tog fogsvansen och for
ut till klubbstugan

där kunde han stå på altanen under tak
(det REGNAR ju i dag)
och dela benen så dom får plats i kastrullen

 fick bli en en kotlett till lunch

 rensat ben som blev till färs
så blev det 10 platta paket med 200 g i varje
som nu ligger i frysen

 och kokat ben som blir till soppa

 mycket gris i dag men till kvällen blev det 
FISKPINNAR

med spenat
 de är ju så himla gott med spenat


Lennart for och handlade 
kom hem med dessa godingar
Åt dom och tittade på BÄSTA DIETEN
fniss fniss
och som jag misstänkte
tallriksmodellen och 5-2 tog priset

1 kommentar:

Ellinot sa...

Underbar rikedom👍😍😍😍😍