mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 6 oktober 2018

en underbar lunch på Västerås Officersmäss ...va allt jag orkade i dag

Min hud är så torr
smorde mej i går kväll
och nu ser det ut så här på benen
7 timmar senare
dax att smörja igen

 mitt älskade Tärnaby
ser att ni fått lite snö idag
För 50 år sen låg jag på BB
vi var ju 3 mammor på ett rum för 2
trångt och gemytligt ... eller ..
vi tog i alla fall våra bäbisar och gick till fönstret
för att visa dom snön..


så var det dax att bjuda 
Kjell o Gunilla på tackmiddag
för att dom sett efter lägenheten
vattnat blommor
och sänt upp post till oss i två månader

 Salladsbordet dignade
jag hoppade alla sillar 
blåbärssill hade ju varit spännande
men men den fick ligga kvar i byttan
Picklade gulbetan var en höjdare
likaså olivpeston

 bygdens öl för somliga

 Entrecote ugnsrostade rotfrukter och örtsmör 
köttet mört så de smälte i munnen sa dom som åt

 jag tog det vegetariska
  
zucchini men en paprikaröra
och en annan god sås jag vet inte vad
och matvete
så himmelskt gott

 kaffe och äppelkaka
som Björn bakat
äpplen kanel o kardemumma
och en klick grädde

MÄTTA o NÖJDA
vilket ställe
man blir så väl mottagen
och maten är så god
men blir riktigt 
BORTSKÄMD 

men känner sej 
viktig på nått sätt när man är där


ja så var det parkeringen då
dagens uppdrag frakta bort all 
asfalt och det är nu gjort
får se på måndag nu om det blir 
asfaltering 

kvällen avslutades med buskis på hög nivå
orkade inget annat
En mor till salu
vilket tok

1 kommentar:

Ellinor sa...

Vi kan bilda smörjklubb😂😍