mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 17 oktober 2018

Husmanskonst som Mannerström säger

 en vacker morgon
kan nog bli en bra dag
jag ska i alla fall göra bra saker i dag

 Börjar med att GLÖMMA b12 sprutan
jag skulle ha med mej
men jag kom på den innan jag var på bussen i alla fall
var nästan vid kiosken och fick vända
men jag hann ändå 

 kom till City 8.55
kl 9 hade jag tid
kl 9.04 var jag ute
och då hade jag fått spruta
+ en telefontid med Peteer
vi ska tala tyngdtäcke

så var det dax för frukost
en macka gjort bara för mej
de du...

 men nu är det höst på riktigt
även om temperaturen säger svensk sommar

 jag skulle vilja lägga mej ner bland alla löv
men då kommer jag ju inte upp
så jag får nöja mej med att
sparka kring i löven

 pölsa till lunch

 i dag har jag gjort kåldolmar
det är så himla roligt att laga mat

 har ett recept från 
Mannerströms bok 
HUSMANSKONST

 fick till 30 dolmar

göta petter så goda dom blev
ja de receptet slår ju aldrig fel

i kväll började en ny serie
Bästa Dieten
den kommer jag att följa

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Husmanskost är bra grejer👍✊️

Berith sa...

Du är så kreativ 🍁🍂