mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 16 december 2021

87 mil i bil 🚘


en sista sväng med snöstyraren


kl är 6 och vi är "packade"


första stoppet
vid Ajaure sopstation
att slänga det sista 


fika i Åsele
och kolla in snöröjaren


då äntligen kom ljuset
så jag ser att sticka
otroligt dum stickning med mörkt garn
jag ser så dåligt
behöver ha MYCKET ljus
och de är det minsann inte


vinterväglag med snörök


fick ett mail från fotografen
makulera sista fakturan
behåll korten
 snabbt svar
får man säga


lunch i Sollefteå
"såsen" längst fram är broccoligratäng
kocken har nog glömt broccolin 
men korven var jättegod 😋



nu är väglaget ett annat
med skitsprut o massa trafik
så nu blir det att tanka kaffe och spolarvättska


i Sundsvall var själva vanten klar
och då kom skymningen 


julmacka i Tönnebro
jag åt en köttbulle o smakade skinkan
.... vi delar....


tog 13 timmar i dag att komma hem
men som sagt det har inte varit idealiskt
väglag .... Hedda har varit så duktig
hon sover mest och äter godis
när vi stannar
så när vi kom hem var hon
mest törstig


så där då var alla väskor inne
och vi kan pusta ut


läsa posten....
var dock inte så mycket
men de här brevet gillas skarpt


ny bok i kväll
blir spännande det här
har fått låna av Åsa T

god natt kära vänner
nu är vi lite trötta



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Blev en lång dag men skönt att allt gick bra👍Från vinterväder till annat väder,så kan det bli. Hoppas att fu blir nöjd med tassarna🤗