mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 24 december 2021

Lilla julafton 🤶🎁🎄🎅❤


så här dagen före dagen
//lilla julafton//
ska paketen slås in
och jag har fin hjälp


halva högen inslagen
den andra halvan tar jag i morgon
ryggen vill inte stå
och jag får inte till det när jag sitter


en Jansson 
hade grädde som varit fryst
blev inte så bra men god
så de får bli så
lite rinnig
MEN jag tänker
den kanske stadgar sej
när jag ska värma på den  sen
eller så gör den inte det
fniss fniss


GRANDAX


så här tät gran har vi då aldrig haft


Lennart säkrar granen i skåpet o hyllen
du ser prickarna 🔴
där har han satt en krok
och spänt en trädgårstråd
Hedda visar visserligen 
INGA tendenser till granklättring
men man vet aldrig


så börjar då julen på riktigt
vi samlas hemma hos
Pärzon i Sura
hela den unghögen 


Ullis har så otroligt fin gran
 

små otroligt gulliga fåglar


en uggla på toppen
så fint


gröt i stora lass


Thyra o Zelda 
väntar otåligt på mat


ja men nu är det mat på G i alla fall
alla små barn på hörnet
Thyra Ozzy Zelda och Emil bakom mjölken


mor o far har kollen på unghögen


mycket folk så 
Ullis o Pärzon
Fia o Anton
fick sitta i soffan


Fia är ivrig att torka bordet
så tomten kan komma snart


och så kan han då 
den efterlängtade



så glad blir man när man får strumpor


Ozzy vände åter till tomten med alla
sina gåvor för att visa va fint han fått
söta unge




Zelda passar på att prova Thyras sockor oxå
och man kan åka "skridskor" 
på golvet även med dom oxå


Lennart och jag fick en get
vid namn CykelPärzon
såna gåvor gillar jag


vad vore livet utan bilar o traktorer
TOMT i INNEHÅLLSLÖSR
enligt Emil i alla fall


när vi kom hem pyntade vi vår gran
dock inte ända ner 
av säkerhetsskäl
ser ut att de funkar


kvällens TV


blev ett gäng garntomtar



 

Inga kommentarer: