mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 28 december 2021

Sorgen och glädjen de varandra tillsammans...Psalm 269




då har jag hittat ett ställe där
alla färgerna fanns
inte lätt de här
när det finns några nystan här
och några där
de blir ju så himla dyrt
om jag ska köpa en färg på varje ställe
och frakt på det
MEN efter lite letande hittade jag
ett ställe jag aldrig handlat på tidigare
hoppas på snabb leverans


polarfararen ska ta en promenad


Skiljebos träffpunkt
Hjärtpunkten
har inte öppet 
men Kerstin o jag 
ockuperar stället
på måndagar 
några trevliga timmar
med snack o stick



köttfria köttbullar
köttiga prinskorvar
stekta brysselkål o potatis
helt OK lunch


så vila middag (lunch) 
det är ett måste
kroppen kräver det


Lennart far ut till Erikslund och
stadsmissionen för att lämna in 
saker som blivit "över" här hemma
jag får ett meddelande från
GL supermakt på Bäckby
(samma väderstreck som Erikslund)
att dom säljer hel låda tomater för 15;-

slänger iväg ett SMS
och han kommer hem med en låda


då vi fick lite ris över i går på soppköket
blir det stekt ris med ägg och grönsaker


toppat med sötsur sås
trodde jag hade jordnötter
men den burken var helt tom
GOTT ÄNDÅ


dax att ta tag i tomaterna
några blir frysta
ska ligga där över natten
och i morgon paketerade
då är det bara att blocka upp så många
jag behöver i grytan eller såsen


några körde jag i mixern
med chili salt peppar o basilika 
ska också frysas i mindre portioner
lagom att ta upp till såsen


MEN VA TUSAN
jag vann ju
30 bitar sushi

får bli en utflykt i morgon  då


Hedda kollar TV
djur på Galapagos 
de märkliga var 
att det fanns inga djur
BAKOM tv apparaten


nu har jag fått veta vilket hus
"Skimrande huset" är
det ligger i Jovattsdalen
trodde nästan det


Våran älskade Gloria
har testats positivt för Covid


då hon även har astma är det inte alls kul
hon ligger nu på sjukhuset 
(tror jag, fattade det så)
undrar hur det är i
UGANDA 💔

undrar om hon måste betala på sjukhuset
och kan hon det
 


god natt jorden


 

Inga kommentarer: