mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 30 december 2021

en riktig lat o ledig dag

 


25 påsar med brytbönor ligger ni i frysen


sådant GILLAS


Medans matte fixar med 
brytbönorna och husse
kollar skidor på sin TV
kollar jag Hedda
på MIN fågelfilm
får låna mattes dator




"kollade" på vinterstudien på TV
eller mera gjorde Lennart sällskap i tvhörnet
jag fixade klart Lars tofflor
nu ska dom bara tovas o ruggas
sen blir det postbuss till Tärnaby


stuvade brytbönor 
dom ser konstiga ut på bild
men var då inte konstiga på tallriken


ja men HURRA 
blir ju perfekt 
jag vilar och Lennart tar en tur ut i världen


vår värld är svart/vit


ett så fint paket till mej


och så underbara färger
just som jag tänkt mej
blir ju perfekt 
ett projekt avslutat 
och så kan jag börja på nästa


när vi var på GL supermakt
köpte jag smågurkor en helt JÄTTEPÅSE
nu blir några till pressgurka 


när Lennart var till "konsum" o hämtade paketet
hittade han piroger med RÖD lapp
blev perfekt i kväll med äggsmör
och så lite Jansson 


så har jag börjat med Bettans kalsonger


fick den här bilden från Gloria i kväll
nån naturmedicin som Uganda kör med
för att lindra Covid 
ja ja hoppas den hjälper
ska vist inte bota med hjälpa
om jag fattade rätt


blev bra 





1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hoppas att denna hokuspokusmedecin lindrar✊️Hedda är väldigt gullig när hon tittar på tv😻