mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 15 december 2021

nått blev fel tror jag rakt






städ o tvätt dag
för i morgon styr i söder över


få se om vi får någon lunch
ser inte mycket ut för världen
en liten skvätt chili con carne
två potatisar två köttbullar
och en ½ lök


tame tusan vi blev mätta 
och gott vart det t.o.m


Hedda vilar med alla sina byten


Tack Åsa för eftermiddasfikat
även i dag


men alltså 
VAD GÖR NI


väskor överallt.....


torskrygg med pepparrotssås 
smaskigt värre


Hedda är resklar 


men det var inte riktigt tid för resa än
utan vi for in till byn
och kulturkvällen
två gamla filmer från byn
båda inspelade tidigt 50 tal


sedvanligt fika i dag förstärkt med chokladbit


Nu FATTAR JAG INGENTING
på postlådan låg ett jättepaket
och i postlådan låg ett brev
jag har INTE BESTÄLLT
vare sej fler julkort eller tavla
har nu mailat företaget
få se vad dom säger
till sitt försvar

de märkliga är även
att summan är den samma 
som när vi beställde förra gången
MEN den här gången är det
ram till fotot ⁉

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Konstigt men något har väl blivit felbeställt,du ska ju inte betala något du inte beställt,hoppas att företaget är lätt att ha att göra med🍀Jobba er försiktigt nedåt landet och tänk på att alla andra kör som galningar😘🍀🍀🍀🍀👍🤗