mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 17 december 2021

så nöjd så trött


Morgonstund har gult i mun.... eller nått
Hedda är trött i dag efter gårdagens långa resa


fint väder i alla fall
jag på väg till nagelfixarn
Lennart på väg till ett "jobb"


då var färgen borta
och ett nytt lager skall på


först det julröda


sen lite grönt o "bling"

SÅ NÖJD


dagens lunch
humus o avokado 
på en frömacka


Lennart lyckades fånga den flygande granen
som for kors o tvärs över vårt rike i dag


hämtade ett paket på posten
en julpåse från Moniqa
och Garntrollet i Bomhus 
Gävle


 hade en bok på bibblan att hämta
den här VILLHÖVER jag ju äga
kollade på bokbörsen men den kostar
350:- lite för mycket för mej just nu


men snälla nån jag sov i över 3 timmar
helt slut


ingen har varit och handlat
så det fick bli det som fanns  hemma
FISKBULLAR i dillsås


ett handskrivet julbrev från våran 
älskade tant Elsa 100 år 
kom med posten idag


sendrag KRAMP
insidan lår
är inget att leka med
FY 🤬👿 va de gör ont



så dök ett minne upp på FB
lillgumman som nu är stor
dop i Latikbergs kyrka dec 2013

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Förstår att ni är trötta efter en lång resdag.Naglarna är jättefina,riktigt juliga👍