mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 25 december 2021

julafton o nya utmaningar


lite god julhälsning till grannarna


flera julklappar att slå in


Hedda fick en ny "fågel"


få se hur länge den håller?


Lennart fick två korsordstidningar
TJOCKA var dom


och jag en nu väckarklocka till stugan
då den gamla gick efter golvdraget


så var det brunch i Lyckhem
skinka o gröt


och julklappar förstås
Stella var "tomte"


alla nöjda o belåtna


Hannah vill ha stickade 
till Bettan

och när jag letade kalsonger
hittade jag den här
så söt får bli en sån oxå

nu ska jag leta garn 
blir roligt de här
Älskar stickade utmaningar


så var det dax att åka till nästa ställe
Upplans Väsby
kaffe glögg o Kalle


Julmat och sen lite julklappsutdelning
Ola måtte ha varit snällast
för hans hög med klappar 
var störst


fick vinst på en cancerlott
vi fick av Ammi
100 kr mat 
toppen skulle jag säga



en julhälsning från
Tomten junior
får se när vi kan träffas på riktigt
Han är den ända jag inte 
träffat på riktigt
än i jul





1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ha en skön juldag,idag njuter vi av friden och lugnet🙏