mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 21 december 2021

var är min hjärna?


Citypraktiken 
för att fylla på B12 och kolla fläck på ryggen
träffar Peteer när jag kliver innanför dörren
vi småpratar lite han frågar vad jag ska göra
B12 o fläck på ryggen
vi skils åt med god jul
o hälsa Lennart
Sätter mej i väntrum 3
de till distriktan
det är lite stökigt/oroligt
sköterskor springer fram och åter
en kvinna blir "uppvaktad" hela tiden
skulle tro att hon fått vaccin o fått en reaktion
DÅ KOMMER JAG PÅ
har ju glömt B12 hemma
och inte nog med det
har inte hörapparaten med heller
ja ja
sköterskan ropar upp Måd 
och vi är två som reser oss upp
vi tittar på varandra och skrattar
inte vanligt med två Måd på samma ställe
ja ja nu stavade hon Maud förstås
men de hör man ju inte när sköterskan ropade
men det var jag som skulle in

sköterskan skrattar åt att jag glömt och jag får komma
tillbaka i morgon 14.20

kollar fläcken och hon måste ringa
Peteer han kommer och kollar
de är "kärringmossa"
men ska skrapas bort
får en tid
14 jan




medans jag är på VC tar Lennart 
en tur ner till vattnet
och kollar soluppgången


så var det dax igen
sticka med Kerstin det är ju måndag
visserligen har café Hjärtpunkten inte öppet
men vi får sitta här i alla fall
stickar klart handen på vanten
MEN jag stickar FEL
så jag får repa upp
tror jag ska gå i idé
resten av dagen


men blir glad i våran hiss


gjorde ju köttfärssås i går
perfekt i dag


har köpt en julklapp till mej själv
och jag säger då det 
VILKEN FIN BOK
helt underbar
handlar om Augusta som arbetade
på Järnvägsrestaurangen i Tillberga
Mats hennes barnbarnsbarn har gjort
ett "hästjobb" 
han MÅSTE få nått pris för den
kanske inte nobelpriset
men nog tusan finns det andra priser 
att dela ut

STORT GRATTIS MATS
TILL EN HELT FANTASKTIS BOK


lite kvällsmat


såg ett tyg 
blev lite kär
finns dock inte kvar 
men man kan vist beställa det elobina.se


fick som sagt repa upp och göra om
men nu är dom klara i alla fall




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vissa dagar kan bli vimsiga men det ordnar oftast till sig👍