mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 23 december 2021

Dan före dan före dopparedagen


då var Lilla Blå besiktad
den gick igenom 
MEN fick nån liten anmärkning
som skulle fixas
dock ingen ombesiktning
var ju skönt


Lennart var till Grönsakshallen
och hämtade en låga "grönt"
som ska bli till soppköket
TACKAR ALLRA ÖDMJUKAST
guld värt 


och jag har varit till frissan
nu ligger det inte på öronen
och pillar mej i ögonen
jag kan träffa tomten
utan att skämmas


ja men rester är oxå mat
hade pasta kvar
förstärkte med ny pasta
och en liten bit korv


medans jag vilar 
far Lennart ut och letar gran
(han kom hem med en i alla fall
i ett nät .... får se i morgon hur den ser ut)


jag fixade till en veckosallad till soppköket
salladen blir godare när den fått stå till sej
några dagar...


en gröt i ungen


NÖJD men trött
min kropp vill ju inte som jag vill
vi är liksom inte i fas


Ägg o anjovismacka kan se ut så här oxå


kände för lite fika med grannen


tomtar o lucior på parad
har nog inge gjort garntomtar sen jag gick i småskolan
det var på tiden att jag tog upp kunskapen
skulle man kunna säga


en fin bild på Tärna Kyrka
fotograf Jan Bennervall 


det som inte blev gjort i dag 
kanske man kan göra i morgon
eller en annan dag
God Natt

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Du är så lugn och klok så jag blir alldeles varm❤️