mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 4 december 2021

gnuggbild med doft ....




dagen börjar med lite snöskottning
Lennart får hjälp med gården
Tony kom med stora traktorn
tre drag så är det klart
Lennart hade fått hålla på hela
förmiddagen


skulle fota ekorren som har snö i ansiktet
men det syns knappt på bilden
men söt var hen


ja man nu då ⁉⁉


Lennart bjöd på lunch


och jag stickade klart vantarna
stora som dasslock MEN
det är som det skall
för dom ska tovas


Lennart stod även för kvällsmaten
då jag inte kan stå så länge


man kan tro att det är en JÄTTE-klick
med glass men de är det inte


Lennart tar en sväng till postlådan
ja de här är ju inte postlådan förstås
men på vägen dit


som vi väntat på den här posten
eller hur Pia?


nu är vanten tovad ...


och borstad så den blir riktigt 
gosig


önskar sån där gnuggbild
med doft som fanns när jag var liten
båda blommorna är köpta samtidigt
och såg rätt lika ut från början
den lilla är en blå sägas det
får se om jag får se det


kvällen är räddad


men hur gott blev inte det här
äntligen
GUBBRÖRA på knäckemacka


har börjat på en damvante
den ska oxå tovas 
innan den är klar


söker nu mönster till 
vattenbärarvanten
den där man stickar 
ÖGLOR på insidan
inte den där man stickar in
förgarn... fick ett tipps om 
en bok med mönster
har nu beställt den på bibblan
tills jag kommer hem





1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Varit ute med hunden,det minus tio grader,dubbla vantar men fingrarna är döds en stund🤨Det knäckebrödet ser lockande ut,mums.Ha en mysig lördag båda två❤️