mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 26 december 2021

en riktigt God jul till er alla


när juldagsmorgon glimmar
jag vill till stallet gå.....
MEN snälla nån 
den ungen måste ju var minst 10 år
ser inte alls nyfödd ut ⁉


en liten liten pojke blir född i ett stall
och lindad och lagt i en krubba
en ung mamma och en säkert nervös " Pappa"
ingen hjälp av en jordemoder
va vi vet 
måste ha varit en skräckupplevelse
men så kom herdarna 
och berättade va änglarna sagt
och det var som 
bomull runt Marias oroliga hjärta

ett barn som sprider 
KÄRLEK till ALLA
lång o kort
smart o korkad
tjock o smal
 homo o hetero
färgad o vit
💓💓💓💓💓💓


va då är det morgon säger ni??


frukosten avklarad
Annaeva sänder ett sms
Nu är jag på väg...
nu ska hon till Lyckhem och fira jul
med vildarna där


tro det eller ej 
jag är i tvättstugan


har ju ingen egen tvättmaskin
och vantarna till soppkökets gäster
ska tovas
så jag sitter här medans
Lennart skjutsar Annaeva till Kolbäck


liten lunch
Jansson o skinkmacka
den där konstiga Jansson på fryst grädde
men god är den


Ris a la Malta med körsbärssylt
till eftermiddagsfika


Lennart är en hejare på att 
hacka lök


och skära lever


5 kg kycklinglever
lök - purjolök- timjan - lingon
2 liter grädde
kycklingfond o soya
och i morgon ska det i bacon de glömde jag 
ja ja ni fattar 
de ska till soppköket


så var vantarna klara att kardas
använder Heddas kattborste



och Hedda fick en omgång hon oxå
blev en hel del hår
och nu behöver hon fixa till frysyren
efter jag borstat


ja just ja gjorde en risgrynspudding 
när jag var i farten 


nu har jag bestämt vilka färger Bettan skall få
mörkröda byxor 
senapsfärgad tunika
med röd blå vit bård








 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ha en god soppköksdag,jag ska koka risgrynsgröt 👍