mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 12 december 2021

HÄR SKA FIRAS ...


liten


blir stor

 
drömmer och tror
eller hur var de visan började?
han börjar på yrkesskolan i Kolbäck
och vi hittar varandra


gifter oss


hittar Yttervik 
även om detta kort är från 
"badstranden" i Jokksjaure


och på den vägen är det
och i dag fyller han år
mitt stora  ❤💖💞
han som finns där 
vad som än händer
han som är far till våra barn


han är Morfar o Farfar
Gammelmorfar o Gammelfarfar
detta är för 6 år sen 
då han fyllde 70
 så det har
tillkommit tre små godingar till


han är bara bäst 
så 
hippeligrattishurra
min älskade man

hemma på våran gata

julskinkan skall rökas
hos grannarna

dagens lunch
korvsås o risoni

den här stackars bussen
har "tappat" ett hjul
står inne i Tärna 
och har då stått 
hela den här dagen



jag skulle köpa mej en 
svart polo tänkte jag
eller möjligen en
svart undertröja 
med dragkedja i halsen

så vi åkte till Hemavan och kollade


ingen polotröja
men en undertröja fanns
  typ den sån här
men över 800:-
på rea
de fick vara


så var det dax att fira
på Sporthotellet i Tärnaby
vi var helt själva till en början
men när vi var klara 
satt det folk vid alla bord


vi hade beställt 
julbord
ett sittade sådant


här fick man julmust
i vinglas
fint ska de vara


gingravad lax
gravlaxsås
inlagd sill
inlagd gurka
picklad rödlök


en klick västerbottenssill
med friterad kapris
och tunnbröd


Jansson
rödkål med apelsin
köttbullar o lingon
revbensspjäll
skinka
och senap i en skål för sej


ris a la Malta
med jordgubbssylt
kaffe
VI BLEV PROPPMÄTTA


då det är som det är 
så fick jag med mat hem
i liten låda
Det är de som är finessen
med bordsservering







 

1 kommentar:

Marie sa...

Å,så mycke god mat! O så skönt att man kan gå ut o äta om än det är lite annars..