mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 3 december 2021

livet rullar på.....


TVs kalender till frukosten
hela familjen är samlad


en snabb sväng in till byn
för att fylla på förråden


skruvad lunch


vila middag 
men först lyssna lite på 
nya boken


Linus ringde och då kom jag på 
att jag skulle göra veckosallad
de gillar han liksom
och vem gör inte det
perfekt till allt tror jag
kanske inte till glass 
men jag har inte provat


en Jansson



på Ansjovis sill
blir det en Jonsson då tro


GOD blev den
nästan godare för det blev en helt annan
"stuns" i den


i dag är det inte så kallt
Hedda behöver inte ligga 
i filten



sparade några bitar sill
så Lennart fick en
ägg o "ansjovis" macka
till kvällen


stora som dasslock
MEN 
de är som det skall
dom ska
TOVAS

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Skönt att det fixades med Janson,gjorde faktiskt en Jonson till mig med rökt skinka,mycket god👍