mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 22 december 2021

gör om och gör rätt

 

i dag är dagen då jorden lutar som mest
nu är vi som längst från solen
men nu vänder det


rotfruktsmos o köttbullar
blev dagens lunch


ja men nu gör jag om och gör rätt


för i dag har jag B12 med mej
så nu är jag fulltankad igen
hoppas hjärnan blir glad
och vill samarbeta igen


hade lite julklappar att fixa
var då ingen trängsel
och en fika blev det


kvällens middag
ser ju inte mycket ut för världen
men tusan så gott det är


en toffel på G


det är vist 
inte bara vintersolståndet
utan
SKUMTOMMTENS DAG








1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Kalvsylta är gott alla dagar,min närbutik säljer för tio kr denna vecka så jag ska bunkra upp några magräddare👍Åt en skiva blodpudding igår och mådde absolut inte bra,inte var det gott heller🙈Lycka till med Lilla blå🤗