mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 21 oktober 2022

Allting har sitt slut....


sista morgonen på Berget
smyger igång med lite 
varmt vatten och stickning


innan mässan börjar


och så blir det frukost
och vi bryter tystnaden


har ju glömt att visa rummet
bor på St Johannes
ställets lyxsvit


då de är handikappvänligt
man behöver inte gå i trapp
för att komma hit


och egen toa 
alla andra delar toa och dusch i korridoren


tänk att dagar kan gå så fort
nu kommer Lennart och vi far hem


på vägen hem det obligatoriska stoppet
på Brödfabriken och köpa 
en kartong hårdbröd


och så in på Lundhags
tänkte köpa ett ullunderställ
men inte tusan betalar jag 1700:- på rea
nej då får det vara


matstället vi tänkte äta på var stängt
så det blev Brothers i Borlänge
en Farsan med pommes


och en original med sallad


brödet blev kvar och salladsbladen
brödet var gott de var inte de
jag äter upp det sist om jag orkar
och det gjorde jag inte i dag


hemma väntade en liten kisse
som blev glad att matte gick och vilade en liten stund



ärtsoppa de är ändå torsdag


en hälsning från Ramnäs
och go ungarna 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vilket fint rum du hade,rena lyxen👍Hårdbröd går alltid ner och superfärskt är ju toppen🤗