mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 4 oktober 2022

tvätta med högtryck


3 september 1970
Annaeva fyller två år 
och Fyra generationer fotas

lilla busfröet har hittat burken med Nivea
klänningen gick inte att rädda


sommaren i Tärnaby förstås
här hos farbror Jovan i Jokksjaure


bler förevigade hos en 
riktig fotograf
tillsammans med lillebror


Kossor på lösdrift
det var helt möjligt på 70 talet
AndersJansviken i Yttervik


kossorna i Yttervik


här är hon "vacker" i Boksjön


stort grattis min älskade dotter
på din 54 årsdag


Måndag och ❤- punkten
med Kerstin


Hedda (ja de är inte hon på bilden)
har varit med husse till veterinären
och vägt sej
3670 g
nu får hon gå över till Mjau 
foder för kastrerade innekatter
och så blir det vågen igen om en månad


höst på våran gård


jag vet fortfarande inte vad de här 
trädet heter 


höstaster


överblommade flox


hosta ... 
ja den har nog nått finare namn oxå
men se de vet jag inte


fänrikshjärta en liten stackare


nysört
ser ut att ha nyst klart för säsongen 


hemma blev det köttfärsbiffar sås o potatis


i dag har dom sågat
bort en bit på våra balkonger





efteråt tvättades
  både golv väggar o fönster 
med högtryck


det ser lite läskigt ut när det inte finns något
balkongräcke
men dörren är plomberad så vi kommer inte ut
i alla fall


så länge sen jag gjorde dillsås


nu var det dax för jag hade en fläskkorv i kylen
tänk att mosa potatisen i såsen
behöver ju ingen korv *fniss fniss*


på tal om korv
har sagt åt vår ICA handlare att ta hem 
den här korven
SÅ GOD
gillar man gustavskorv den där "vanliga"
är detta ett måste 


 



1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Niveaburken var kul😂Busunge❤️