mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 12 oktober 2022

När TV bjuder på minnen från en underbar resa


Lennart började dagen med att åka till
fysioterapeuten
han ringde i går och fick komma idag
han har ont i en höft
ja de förmodas vara artros
nu när jag är bra i mina höfter
så tar vi hans
en människa i taget liksom 


jag fixar med en köttfärslimpa


serverades med kantarellsås
blev godkänd 
och det blev naturligtvis 
en låda till frysen också


och ute borrar dom 
kan säga att ligger du i sängen
så skakar det


jag hade tur jag han vila middag 
medans jobbargubbarna hade rast


nu har vi fästen för balkongräcket 


en klassiker till kvällen


i kväll var det från Ankor Watt på TV
vi var där 2008
så spännande ställe
ja hela Kambodja var spännande


helt magiskt


men VANSINNIGT varmt
och då menar jag VARMT


och jag måste ju prova
friterade/stekta kackerlackor 
smakade inget bara olja
men det blev skräpigt i munnen
skalet var som kräftskal ungefär
inte lika hårt men nästan


och Lennart gick till barberaren...
Ja vilken resa
nu lever vi på minnen


Lennart fixade lite äppelchips


och jag har ÄNTLIGEN kommit till oket
på tunikan och får börja med mönstret

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Härliga minnen👍Lite avis på er sjukvård,har artros i mina händer,främst i högerhanden och fått tid hos sjukgymnasten i mitten av februari!Tur att jag kan träna på egna hittepårörelser och även tur att det är värst på morgonen,lite orolig för kylan,tur att jag har mina batterivantar👍